VIINIÄ WIENISSÄ

30. toukokuuta 2018

"Oon mä juonuu Wienissä..." laulu pitää vihdoin mun kohdalla paikkaansa - jo oli aikakin! 3,5kk tuli vietettyä Itävallassa, ennen kun pääsin pääkaupunkiin asti, mutta onneksi se reissu tuli heitettyä mitä parhaimmassa seurassa, kun mun rakas isosisko tuli tsekkaamaan mun vaihtarielämän tasan viikko sitten keskiviikkona! Vietettiin torstai täällä Klagenfurtissa kierrellen paikkoja ja tutustuen mun dormikavereihin, ja perjantaina päivällä matkattiin kolmeksi yöksi tosiaan Wieniin. Meillä oli superihana ja hauska viikonloppu, ja haikeus iski ensimmäistä kertaa maanantaiaamuna, kun oli sanottava hetkeksi taas heipat ja matkattava eri suuntiin. 

Mutta Wien kaupunkina oli mulle ehkä pienoinen pettymys. Kaikki täälläkin on hehkuttanut paikkaa ja sanonut, kuinka kaikkien pitää käydä siellä, mutta mä en juurikaan syttynyt. Toki kaupunki on ihan hirmu nätti valkoisine, koristeellisine rakennuksineen ja siistine puistoineen, mutta siinäpä se sitten olikin. Vertauksen vuoksi Prahaan tai Budapestiin saapuessani olin ihan hurmioitunut ko. kaupungeista, ja lähtiessäni jätin pienen palan sydäntäni molempiin, mutta Wien ei mua samalla tavalla sytyttänyt. Tiivistettiin Jaden kanssa asia niin, että Wien on oivallinen paikka seurusteluun, syömiseen, juomiseen ja chillailuun kauniissa ympäristössä. Jos haluaa kaupunkilomalta muutakin, niin sitten ehkä kannattaa suunnata johonkin muualle :-D Mutta oli kuitenkin kiva käydä, ja meen itseasiassa 2 viikon päästä uudelleen päiväksi, kun iskä ja äitipuoli vihdoin saapuu mua kattomaan! 😍

Ja niin, tänään lähenevä kotiinpaluu konkretisoitui toden teolla, kun buukattiin Annin kanssa lentoliput Suomeen. Mulla on päivää vaille kuukausi aikaa ottaa Keski-Euroopan maisemista, tunnelmasta ja vaihtarielämästä kaikki loput ilot irti, mikä tuntuu ihan todella haikeelta. Aika on mennyt uskomattoman nopeesti, ja tuntuu vieläkin, että viime viikolla vasta saavuin. Mutta palaan näihin lähtötunnelmiin vielä myöhemmin, kun päivät käy oikeesti vähiin! Nyt muihin puuhiin, ciao ♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti